franchise-net - Franchise ve Bayilik Haberleri Krizde 'çorabı kaçmayan' Penti'nin ihracatı %20 arttı
HomeAnasayfa | Seite druckenYazdır | per E-Mail versendenEmail gönder | Kontaktİletişim| RSSRSS
Not Defteri Haftanın Franchise Önerisi | | Ara
Siz Buradasınız: Bilgiler - Franchise & Bayilik Haber Arşivi - Arşivi 2009 22.11.2014
franchise-net Uluslararası: franchise-net Avusturya franchise-net Çek Cumhuriyeti franchise-net Fransa franchise-net Yunanistan franchise-net İtalya franchise-net Polonya franchise-net Rusya franchise-net İspanya franchise-net İsviçre franchise-net Almanya franchise-net.com franchise-net.tv Bu sayfayı elektronik posta olarak gönderiniz Bu sayfayı yazdırınız Bu sayfayı PDF formatında aktarınız
Franchise United Kingdom Franchise Ireland - Eire Franchise South Afrika Franchise USA Franchise Australia Franchise New Zealand

Krizde 'çorabı kaçmayan' Penti'nin ihracatı %20 arttı

Franchising - Markası - PentiTekstil sektörünün ihracat rakamlarındaki düşüşe rağmen Penti markası Avrupa mağazalarının gözdesi olmayı sürdürüyor. Marka İngiltere'de yüzde 10 pazar payına sahip olmaya devam ediyor.
 
Mali krizden olumsuz etkilenen tekstil sektörü ihracatta yüzde 30'lara varan düşüşler yaşarken, 'Penti' markası ile tanınan Öğretmen Çorap ihracatını yüzde 20 artırdı. Yurtdışında açtığı konsept mağazalar sayesinde Avrupa'da tanınırlığını artıran Penti çorapları, her 10 İngiliz kadından birinin tercihi oldu. Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, "İngiltere'de private label satışlarımızla yüzde 10 pazar payımız var. Tesko, Marks&Spencer, BHS gibi mağazalara satış yapıyoruz. Private label'daki gücümüz çevre ülkelerden başlamak üzere Penti markasıyla ihracatımızı gündeme getiriyor" dedi.
 
Avrupa ve Çin'den daha iyiyiz
Kriz nedeniyle hazır giyim sektörü ihracatında sıkıntılar yaşandığını hatırlatan Kariyo, "Penti'nin durumu ise daha farklı. İhracatta duraklama olmaya başladığında biz çok agresif bir pazarlama çalışması yürüttük. Bu çalışma sayesinde iyi fiyatlar verme imkanına da sahip olduk. Penti markalı ürünlerde ihracatımız yüzde 51 artarken private label ürünlerin ihracatında da yüzde 27'lik artış yaşadık" diye konuştu. Krizle birlikte kadın çorabında Avrupa ve Çin'deki rakiplerine göre daha iyi bir noktaya geldiklerini dile getiren Kariyo, "Krizden evvel Avrupa'daki ilk 10 üreticinin içindeyken şimdi ilk 5 ya da 7 firmanın arasındayız. Krizin böyle bir olumlu tarafı var. İyiler servis, fiyat ve kaliteleriyle öne çıkıyorlar" şeklinde konuştu.
 
Kosova'da yüzde 60'lık pazar payı
Penti markasıyla Kosova, Arnavutluk, Ukrayna, Üsküp, Bakü ve Budapeşte'de toplam dokuz konsept mağaza açtıklarını bildiren Kariyo, Kosova'da yüzde 60, Makedonya'da yüzde 45-50'ye yakın pazar payına ulaştıklarını kaydetti. Bu yıl yurtiçi ve yurtdışında mağaza sayısını artırmayı hedeflediklerini ifade eden Kariyo, "Bizim temel hedefimiz Penti markasıyla çevre ülkelere yayılmak. Arnavutluk, Kosova, Makedonya, Ukrayna, Rusya, Gürcistan, Azerbaycan, Suriye gibi ülkelerde çok kuvvetli olarak varız. Hatta bazı ülkelerde pazarlama faaliyetleri içindeyiz. Bu sene yurtdışında reklamlarımızın döneceği ülke sayısı 4-5 olur" diye konuştu. Türkiye'de ise şu anda 40 mağaza ile hizmet verdiklerini belirten Kariyo, 2009 sonunda 60 mağazaya ulaşmayı planladıklarını dile getirdi. Penti'nin yaptığı desen yatırımıyla satışlarını artırdığını hatırlatan Kariyo, çok ciddi bir koleksiyon yarattıklarını belirterek, "Artık moda çorap deyince akla Penti geliyor. Oluşturduğumuz bu koleksiyonu Avrupa'daki firmaların bile oluşturmadığını gördük" dedi.
 
 
Perakendecilik yaradı mağaza satışları arttı
Türkiye'de yüzde 44 pazar payına sahibi olduklarını ancak İstanbul, Ankara, İzmir gibi sosyo ekonomik olarak daha gelişmiş bölgelerde pazar payının yüzde 70'lere çıktığını aktaran Kariyo, krizde konsept mağazalarındaki satışlarını yüzde 25 oranında artırmayı başardıklarını söyledi. Toptancı ve perakendecilerin kriz nedeniyle iç pazarda stoklarını eritme yoluna gittiğine işaret eden Kariyo, "Bizim de bu kanallarla yaptığımız satışlar yüzde 3-4 kadar azaldı. Ama dikkat çekici bir unsur daha var. İç pazarda kendi mağazalarımızda yaptığımız satışlar yüzde 25 arttı. Yani perakendeciliği daha iyi yapıyoruz" dedi.
 
Çin mallarını gümrükte bekletelim
Çin'in tüm dünyadan ithal edeceği tekstil ürünlerine tarife dışı birtakım testler uygulamaya başladığını söyleyen Sami Kariyo, Çin'e ihraç ettikleri çorapların daha önce testten geçirilmiş ve analiz bilgileriyle gönderilmiş olmasına rağmen tekrar yüzde 100 teste tabii tutulduğuna dikkat çekti. Bu testlerin Temmuz ayından itibaren daha yoğun olarak uygulanacağını vurgulayan Kariyo, şöyle konuştu:
"Temmuz ayından itibaren daha yoğun olarak uygulanacak bu testler renk haslığı, ter haslığı, azo, PH analizi, su haslığı gibi testleri içeriyor. Oysa biz Çin'den gelen ürünlere sadece 'azo' testi uyguluyoruz. Çin bizim ürünlerimizi 15-20 gün gümrükte tutup, zaten yapmış olduğumuz testleri yeniden yapıyor. Çin Halk Cumhuriyeti'nin bu yeni uygulamasının kimyasal ve bunun gibi zararlı maddelerden korunmaktan ziyade, ülkeye yapılan tekstil ithalatını daraltma amacına yönelik olduğunu düşünüyorum. Biz de Çin'den gelen mallara aynı uygulamayı yapalım."

 

Kaynak: Referans Gazetesi


 



Reklam










 Sayfa Başına Dön
Arama | İletişim | Favorilerime Ekle | Ana Sayfam Yap | Künye | franchise-net'de Reklamınız | Lütfen Başkalarına Tavsiye Ediniz