franchise-net - Franchise ve Bayilik Haberleri Krizde ‘ucuz market’ öne çıktı, 150 mağaza açmaya soyundu
HomeAnasayfa | Seite druckenYazdır | per E-Mail versendenEmail gönder | Kontaktİletişim| RSSRSS
Not Defteri Haftanın Franchise Önerisi | | Ara
Siz Buradasınız: Bilgiler - Franchise & Bayilik Haber Arşivi - Arşivi 2009 23.11.2014
franchise-net Uluslararası: franchise-net Avusturya franchise-net Çek Cumhuriyeti franchise-net Fransa franchise-net Yunanistan franchise-net İtalya franchise-net Polonya franchise-net Rusya franchise-net İspanya franchise-net İsviçre franchise-net Almanya franchise-net.com franchise-net.tv Bu sayfayı elektronik posta olarak gönderiniz Bu sayfayı yazdırınız Bu sayfayı PDF formatında aktarınız
Franchise United Kingdom Franchise Ireland - Eire Franchise South Afrika Franchise USA Franchise Australia Franchise New Zealand

Krizde ‘ucuz market’ öne çıktı, 150 mağaza açmaya soyundu

franchising - markası - DiasaDİASA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, krizle birlikte Diasa, Şok, BİM gibi fiyatları diğer zincir marketlere oranla “ucuz” olanların öne çıktığını belirterek, “Market markalı ürünlerimizin satışında da yüzde 6-6.5’lik artış oldu, yüzde 44 düzeyine geldi. Bu yıl 150 mağaza açıp, son 10 yılın rekorunu kıracağız” dedi.

KRİZ yüzünden ‘ucuz ürün’ arayışına giren tüketici, Diasa, Şok, BİM gibi ‘indirim marketler zincirleri’ne yöneldi. DiaSa’nın Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, “Krizde bizim gibi marketler hızlı büyüme içine giriyor. 2008’de yüzde 14 büyümüştük. Bu yıl yine çift haneli büyüme bekliyoruz” dedi. Satışları içindeki private label (market markası) ürünlerinin yüzde 42-44 düzeyinde olduğunu belirten Somoza, “Market markalı ürünlerde kriz nedeniyle yüzde 6-6.5 düzeyinde artış olduğunu” vurguladı. Somoza, bu yıl geçen 10 yılın yatırım rekorunu kıracaklarını bildirdi.

Etiler, Gültepe gibi

Krizin, “Yalnızca yoksullar ucuz ürüne yönelir” anlayışını yıktığını ifade eden Fernando Gonzalez Somoza, “Etiler mağazamız, en az Gültepe’deki mağazamız kadar iyi satış yapıyor ” dedi.
Somoza, indirim marketler zincirleri arasında BİM’in ardından ikinci sırada yer aldıklarını ifade ederek, şunları anlattı: “DiaSa 2008 yılını 683 milyon TL ciroyla kapattı. Türkiye’de 200’ü franchise (bayi) olmak üzere toplam 630 mağazamız var. Mağazaların 400 kadarı Marmara, 200’ü ise Ege bölgesinde.”

150 yeni mağaza geliyor

Büyümeyi krizde de sürdürmelerine paralel olarak bu yıl 150 yeni mağaza açacaklarını kaydeden Fernando Gonzalez Somoza, şunları dile getirdi: “Bu yıl geçen 10 yılda hiç olmadığı kadar büyük parayı Türkiye’ye yatıracağız. 2009 yatırım bütçemiz 20 milyon TL’yi bulacak. 50 mağazayı kendimiz açacağız. Mevcut marketlerimizden bazılarını yenileyeceğiz. 100 marketi de franchise yöntemiyle açacağız.”

5 bin lira veren açıyor

Franchise (bayi) olarak mağaza açmak isteyenler DiaSa’ya bir kerelik 5 bin TL ücret yatırıyor. Mağaza yatırımı da 80-100 bin TL arasında değişiyor. Sisteme katıldıktan sonra Diasa’nın bilgi birikiminden, lojistik olanaklarından yararlanıyor. Malları Diasa’dan uygun fiyatla temin edebiliyor. Ancak meyve ve sebzeyi daha uygun filyatla bulabilirlerse istedikleri yerden sağlama konusunda serbest kalıyorlar.

Türkçe dersi alıyor Fenerbahçe’yi tutuyor

DİA, Türkiye’de ilk mağazayı 1999’da İstanbul Ümraniye’de açtı. Fernando Gonzolez Somoza da o tarihlerde Türkiye’ye gelip pazar araştırması yaptı. 2008’in temmuz ayında Diasa’ya Genel Müdür oldu. Somoza, her gün iki saat Türkçe dersi alıyor. Perakende sektörü ve İstanbul’daki değişimi ‘İnanılmaz’ sözcüğüyle tanımlıyor. İspanya’nın başkenti Madrit’te Real Madrit’in ünlü Bernabue Stadı’nın çok yakınında oturuyor ve ülkesinde bu takımın taraftarı. Türkiye’ de ise Fenerbahçe’yi tutan Somoza bu durumu “Sabancı Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, Fenerbahçeli, ben de Fenerbahçeliyim” diye özetliyor.

Sepet başına harcama 8-10 TL düzeyinde

DİASA’da sepet başına harcamanın 8-10 TL olduğunu söyleyen Fernando Gonzolez Somoza, bu rakamın geçen yıl da böyle olduğunu, krizle birlikte değişmediğini kaydetti. 1500-1800 arasındaki ürün çeşidinde çok büyük artış olmadığına dikkat çeken Somoza, “Ürün çeşitliliğimiz çok büyük miktarda artmamasına rağmen iki haneli büyümüşsek kriz yılında müşteri sayımız artmış demektir. Bu yıl da müşteri sayısında artış bekliyoruz” dedi. Somoza, hedeflerinin BİM’i geçip liderliğe oturmak olduğunu söyledi.

Çin, perakende pazarında Türkiye’yle kıyaslanamaz

FERNANDO Gonzalez Somoza, İspanya’da büyüyüp gelişen Dia’nın Fransa, Portekiz, Yunanistan, Arjantin, Brezilya ve Çin’de mağazaları bulunduğunu belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı: “Herkes Çin’den, Brezilya’dan bahsediyor, fakat Türkiye’nin ‘orta sınıfı’ bu ülkelere göre çok daha güçlü, dolayısıyla pazar olarak çok daha tatminkar. Mesela Çin’de çok zengin vardır, ama kalan kesim çok fakirdir, perakende açısından alışveriş yapacak potansiyeli yoktur. Türkiye ile kıyas kabul etmez. Ayrıca Türkiye’nin yasal altyapısı da perakende açısından daha tahmin edilebilir ve istikrarlı.”

 

Kaynak: Hürriyet Gazetesi



Reklam










 Sayfa Başına Dön
Arama | İletişim | Favorilerime Ekle | Ana Sayfam Yap | Künye | franchise-net'de Reklamınız | Lütfen Başkalarına Tavsiye Ediniz