franchise-net - Franchise ve Bayilik Haberleri TÜRKİYE'NİN İLK VE TEK 'ÖZEL BALIK HALİ'
HomeAnasayfa | Seite druckenYazdır | per E-Mail versendenEmail gönder | Kontaktİletişim| RSSRSS
Not Defteri Haftanın Franchise Önerisi | | Ara
Siz Buradasınız: Bilgiler - Franchise & Bayilik Haber Arşivi - Arşivi 2010 26.07.2014
franchise-net Uluslararası: franchise-net Avusturya franchise-net Çek Cumhuriyeti franchise-net Fransa franchise-net Yunanistan franchise-net İtalya franchise-net Polonya franchise-net Rusya franchise-net İspanya franchise-net İsviçre franchise-net Almanya franchise-net.com franchise-net.tv Bu sayfayı elektronik posta olarak gönderiniz Bu sayfayı yazdırınız Bu sayfayı PDF formatında aktarınız
Franchise United Kingdom Franchise Ireland - Eire Franchise South Afrika Franchise USA Franchise Australia Franchise New Zealand

TÜRKİYE'NİN İLK VE TEK 'ÖZEL BALIK HALİ'

Tarım ve Köyişleri Bakanı Eker, açılışta yaptığı konuşmada, modern şartlara sahip bir balık halinin açılışını yaptıklarını ve bir ilki yaşattıkları ve sektöre umut verici bir gelişmeyi sağladıkları için Sagun ailesine teşekkür etti. Bakan Eker, "Türkiye'de balıkçılığın geliştirilmesi ve evrensel standartlara ulaşması için okyanuslara açılmamız lazım. Bu güce, birikime, potansiyele sahibiz. Bu kapasiteye de sahibiz. Bütün mesele bu hedefi tayin etmek ve bu hedefe doğru yürüyüşe geçmek" dedi.

Hükümet olarak balıkçılıkla ilgili önemli adımlar attıklarını belirten Bakan Eker,

şunları söyledi:

"Bunlardan bir tanesi; yıllık kişi başına 8 kilo balık tüketimi varsa bunda hükümetimizin balıkçılar için sağladığı özel desteklerin payı vardır. Türkiye AB pazarına çupra levrek satan en büyük pazar payına sahip ülkelerden bir tanesidir. Diğer ülkelere önemli miktarda balık ihraç ediyoruz. 250 milyon dolar civarında sadece Japonya'ya ihraç yapıyoruz. Türkiye son 7-8 yıl içinde balıkçılıkta ileri doğru gidiyor. Balıkçılığa umutla bakıyoruz."

Sagun Group Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Sagun ise, Türkiye'nin ilk ve tek "Özel Balık Hali" ile balıkçılıkta değişimi başlattıklarını söyledi. Balıkçılığın aslında bir sanayi dalı olduğunu ifade eden Sagun, Türkiye'de şu anda 8.6 kg olan kişi başına düşen balık tüketimini, 14 kg'a çıkarmayı hedeflediklerini ve bu sayede ekonomiye 750 milyon dolarlık bir katma değer oluşturmak için yola çıktıklarını söyledi. Sagun, tüketimdeki bu artışın ülkenin sağlıklı beslenmesine ciddi bir katkı sağlamasıyla birlikte sektörün sanayi içindeki hacmini ve payını da artıracağını belirtti.

Oğulcan Sagun da, "Bugün açılışını gerçekleştiğimiz yeni balık halimiz ve fish box balık ekmek büfelerimiz, grubumuzun yarınlara nasıl baktığının somut birer delilidir. Bunlar büyük bir değişimin hatta dönüşümün göstergesidir. Türk balıkçısının ve Türk balıkçılığının ortaya koyduğu yeni standartlardır. Bu projelerle birlikte ortaya konulan iddia, kimse bizden böyle bir talepte bulunmadığı kimse bize böyle bir misyon yüklemediği halde, bizim tarafımızdan yeniden tanımlanan ve sektörümüze sunulan yeni bir vizyondur. Bu vizyon, sağlık hesaplı bol çeşitli deniz ürünlerini taze ve dondurulmuş olarak 12 ay boyunca tam olması gerektiği gibi tüketiciye ulaştırmak, Türkiye'deki balık tüketimini artırmak ve deniz ürünlerini yeniden evlerimizin mutfaklarına sokmaktır" diye konuştu.

Uzmanlık alanı sadece su ürünleri olan Sagun Group bu hedef doğrultusunda iç ve dış pazarlarda da "Marines" markasıyla hazır deniz ürünleri alanında hizmet vermektedir. Grup, Marines markasıyla dondurulmuş deniz ürünlerinde yüzde 38'lik payla pazar lideri konumunda buluyor. Marines şu anda pek çok yerel ve ulusal mağaza zincirinde tüketime sunulan, Türk damak tadına uygun birçok marinatlı ve dondurulmuş ürünler sunan bir marka olarak karşımıza çıkıyor. Tam bir ihtisas markası olan Marines, Avrupa'nın da sayılı markaları arasında bulunmaktadır.

Sagun Group'un diğer önemli markalarından biri olan Merlion, sektörün büyük ölçüde ithalatını gerçekleştirmek üzere kurulmuştur. Çok fazla çeşidi bünyesinde barındıran Merlion "Herkese Balık, Her Keseye Balık" mantığıyla Türkiye'de balık markası olmaya kararlı.

Sagun Group'un ön plandaki projelerinden biri olan Fish Box'un hedefleri ise, en az 100 zincir balık ekmek hızlı tüketim noktaları açmak ve herkese ekonomik fiyatlarla balık yedirmektir. Verilecek Franchise'larla Türkiye'ye yayılacak olan marka, franchise bütçesi karşılığında tüm ekipman ve dekorasyonunun temin edileceği anahtar teslim bir çalışma ön görüyor.

Sektöründe bugün dünyanın sayılı şirketleri arasında gösterilen Sagun Group, üretimini gerçekleştirdiği 389 çeşit üründen oluşan ürün gamıyla kendi alanında bir rekora da imza atmış durumda. Grup, bugün 800 kişilik insan kaynağı ile üretiminin yüzde 60'ını ihraç ediyor.

Faaliyet gösterdiği tüm sektörlerde zengin ürün portföyü ve hizmetleriyle Türkiye'nin en büyük sanayi kuruluşları arasına giren Sagun Group, kendi sektöründe en çok ihracat yapan firma. Grup başta Avrupa ve Japonya olmak üzere 23 ülkeye doğrudan ihracat gerçekleştiriyor.

Sagun Group'un Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamulleri İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı olan A. Tuncay Sagun, babası Kemal Sagun'dan devraldığı Kemal Balıkçılığı bugün bünyesinde bulunan 5 şirketin yanı sıra Türkiye'de 7 ayrı bölgede 10 ayrı tesiste yurtdışında ise 3 ayrı ülkede üretim tesisine sahip Sagun Group'a taşımış bir isim.

Kaynak: Deniz Haber



Reklam










 Sayfa Başına Dön
Arama | İletişim | Favorilerime Ekle | Ana Sayfam Yap | Künye | franchise-net'de Reklamınız | Lütfen Başkalarına Tavsiye Ediniz